Керівник ДП “Одеський порт” Олексій Мясковський розповів про заходи вжитих новим керівництвом для подолання кризи, в якій опинилось підприємство.
За попередніми підрахунками, на кінець року збитки підприємства сягнуть 100 мільйонів грн. Частково це пояснюється тим, що до кінця 2016 року 90% доходів приносив портовий флот, що тоді займав 100% ринку буксирних послуг в порту. На даний час, завдяки непрозорій конкуренції з боку приватних компаній, частка ринку портового флоту складає лише 13%.
Однією з корупційних схем, яка позбавляла доходів підприємство, була погодинна оренда буксирів державних підприємств приватними компаніями, вважає Олексій Мясковський. “Для проводки і постановки великого судна до причалу в середньому потрібно дві години роботи двох-трьох буксирів. Приватний підприємець платив портофлоту за використання його буксирів, виходячи з вартості години роботи одного буксира. Це близько 20 тис. грн, ($ 400). Тобто, за дві години роботи трьох буксирів держпідприємство отримувало $2400, при тому, що судновласник сплачував приватній компанії $10 -20 тис. буксирного збору”, – розповів керівник Одеського порту.
За його словами, зараз ця схема скасована, віднині при буксирних проводках застосовується тариф по модулю судна, який розподіляється відповідно до потужності буксирів, що беруть участь у операції. Таким чином, увесь реальний дохід, отриманий від судновласника, розподіляється пропорційно між усіма учасниками проводки.
Мясковский запевнив, що у наступному році передбачає вихід ДП “Одеський порт” на прибутковість.
Джерело